Prosíme, nerušte svůj zájezd! Změňte jen termín a zachraňme společně cestovní ruch.

Chápeme, že máte obavy z toho, co bude s Vaší letní dovolenou. Žádáme Vás ale, abyste ji zcela nerušili a domluvili si s CK její posunutí. Nebo využijte poukazy, které CK se souhlasem MMR nabízejí místo vracení peněz. Přispějete tím k alespoň částečné stabilizaci cestovního ruchu a přežití některých poskytovatelů cestovních služeb. Navíc tím nepřijdete o peníze za stornopoplatky nebo spoluúčast. Děkujeme.

Jak se ERV Evropská staví k situaci kolem COVID-19?

ERV Evropská pojišťovna a pracovníci naší celosvětové asistenční sítě Euro-Center intenzivně sledují situaci kolem šíření koronaviru a onemocnění COVID-19.

Doporučujeme klientům pravidelně sledovat informace o rizikovosti jednotlivých destinací na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR (MZV).

Léčebné výlohy

Pokud by klienti odcestovali do míst, kam MZV nedoporučilo cestovat nebo která jsou uzavřena v karanténě, cestovní pojištění se na ně nevztahuje. Rozhodujícím datem je den, od kterého nedoporučení či zákaz platí. Klientům, kteří odcestovali dříve, poskytujeme i nadále veškeré služby, na něž mají z našeho cestovního pojištění nárok, tedy asistenci, úhradu léčení a další. 
 
Plně podporujeme výzvu vlády ČR a doporučení MZV k návratu našich občanů do vlasti. Považujeme za velmi riskantní zůstávat v zahraničí ve snaze přečkat tam tuto zdravotní krizi. I v zemích, kde je nyní situace klidnější, se pandemie může začít šířit velice rychle a naše možnosti pomoci mohou být limitovány.
 
Když naši klienti zůstanou dobrovolně v zahraničí, můžeme na základě individuálního posouzení snížit nebo odmítnout pojistné plnění. Výjimkou jsou dlouhodobé studijní nebo pracovní pobyty, na které se cestovní pojištění i nadále vztahuje. 
 
Našim klientům umožňujeme prodloužení pojištění na celou dobu, kterou musí strávit nuceně v zahraničí kvůli komplikacím s návratem do vlasti. Stačí, když se nám ozvou na naši zákaznickou linku. 

Riziko karantény v zahraničí

Automaticky bezplatně prodloužíme pojištění na celou dobu, kterou klient musí strávit v karanténě. Stačí se pouze ozvat naší asistenční službě na 221 860 606.
 
ERV Evropská se rozhodla nucené umístění v karanténě brát jako hospitalizaci v nemocnici. Proto klienti, kteří mají sjednáno pojištění obsahující náhradu za nevyužitou dovolenou anebo za pobyt v nemocnici, od nás dostanou kompenzaci za dobu strávenou v karanténě ve výši 1–2 tisíce Kč/den podle typu produktu. 
 
O umístění lidí do karantény rozhodují místní orgány, které by se rovněž měly postarat o náklady spojené s pobytem v karanténě. Cestovní pojištění se bohužel nevztahuje na ušlou mzdu, prodloužené parkování na letišti, náhradní letenky apod.
 
V době karantény jsou naše možnosti pomoci klientům přirozeně omezeny místními opatřeními.

Storno

Pojištění storna nelze uplatnit na zrušení cesty v situaci, kdy Ministerstvo zahraničních věcí nedoporučí nebo vláda zakáže cestovat do destinace anebo dojde k uzavření oblasti místními úřady. Klienti by se měli obrátit na CK, prodejce letenek, dopravce či hotely a domluvit se na změně destinace či termínu. 
 
Pojistné podmínky navíc stanoví, že při zrušení cesty do oblasti, která se řadí mezi rizikové, nebo kde politická, zdravotní či jiná situace může vyvolávat obavy z cestování, jsme oprávněni pojistné plnění snížit o polovinu. Samotná obava z koronaviru v oblasti, kam má klient cestovat, tedy není důvodem pro uznání storna.
 
Pojištění storna se nevztahuje na situace, kdy klient nemůže odjet na plánovanou cestu, protože je umístěn ve státem nařízené domácí karanténě

Dostupnost asistenční služby

Naše asistenční služba je i nadále k dispozici non-stop. Z důvodu koronavirové situace však funguje v tzv. nouzovém režimu, kdy pracovníci asistence využívají home office. Rozdíl pro klienty je pouze v tom, že po zavolání na asistenční linku hned nemluví s operátorem, ale nechají na sebe kontakty a operátor jim obratem zavolá zpět. Řešení případu pak pokračuje v podstatě standardně. Kapacitně zatím všechny hovory zvládáme, nemáme informaci, že by se klienti nemohli dovolat.  
 

ERV Evropská pojišťovna, 26. 3. 2020 

Uzavření klientského centra

Z důvodu mimořádných opatření vlády a rostoucího rizika nákazy koronavirem jsme bohužel museli uzavřít naše klientské centrum. I nadále jsme Vám k dispozici na e-mailu klient@ERVpojistovna.cz nebo www.ERVpojistovna.cz.

Prosíme, abyste nám své škody hlásili výhradně on-line přes náš web. Pro telefonické dotazy jsme Vám k dispozici v pracovní dny od 8 do 17 hodin na těchto linkách:

škody: 221 860 142,  221 860 143  a  221 860 144

pojištění k zájezdům a letenkám: 221 860 173  a  221 860 174

pojištění pracovních cest: 221 860 152  a  221 860 153

jakékoli další dotazy: 221 860 165,  221 860 166  a  221 860 167
 
Děkujeme za pochopení. Vaše ERV Evropská