COVID změnil vnímání cestovního pojištění, specializace pomohla Evropské k upevnění pozice

Praha, 11. 5. 2022 - Díky specializaci na cestovní pojištění se ERV Evropské i během pandemie COVID-19 a konfliktu na Ukrajině podařilo posílit své postavení na trhu. Jako první přišla s komplexním řešením COVID-19 rizik a prohloubila spolupráci s největšími cestovními kancelářemi u nás. Jako jediná umí i pojištění do války.

V loňském roce s ERV Evropskou vycestovalo přes 664 tisíc osob, což je jen 58 % počtu osob v roce 2019 před vypuknutím pandemie. Pojišťovna přesto posílila své postavení na trhu. „Jsme rádi, že jsme udrželi a prohloubili spolupráci s největšími cestovními kancelářemi u nás, z top 10 nabízí naše pojištění 9. Stejně tak nás těší, že jako hlavní pojistitel budeme i další 4 roky poskytovat naše služby v zahraničí pracovníkům Ministerstva zahraničních věcí a jejich rodinným příslušníkům. Naše firemní pojištění využívá řada špičkových společností jako např. Continental, Samsung, Siemens, Skanska, O2, T-Mobile či ZOO Praha,“ říká Libor Dvořák, generální ředitel ERV Evropské pojišťovny.

COVID-19 vs. cestovní pojištění

ERV Evropská přišla jako první na trh s komplexním řešením COVID-19 rizik. „Už od března 2020 jsme dávali kompenzaci za strávení karantény v zahraničí. V červnu téhož roku jsme na trh uvedli speciální balíčky a připojištění, které kromě léčebných výloh spojených s COVID-19 řešily i situace, kdy klienti nesplní zdravotní podmínky pro vycestování nebo jsou v zahraničí umístěni do preventivní karantény a je pro ně nutné zajistit náhradní ubytování či dopravu,“ říká Libor Dvořák. Zájem o tyto služby kopíroval vývoj pandemie. Když byla na vrcholu, sjednávalo je 100 % klientů, když pandemie polevila, klesl zájem na zhruba 70 %. Pojišťovna s ohledem na vývoj pandemie neustále upravovala své produkty, aby se na ně klienti mohli během cest do zahraničí plně spolehnout, a to i v situaci, kdy některé pojišťovny raději zastavily prodeje cestovního pojištění, zejména pak pojištění storna. „Věříme, že právě v podobně složitých situacích se projeví výhody řešení nabízených naší úzce specializovanou pojišťovnou,“ říká Libor Dvořák.

Klienti změnili očekávání od CP, důraz kladou na kvalitu

V období pandemie klienti zapomněli, k čemu cestovní pojištění dříve sloužilo. Běžná zdravotní rizika, pojištění odpovědnosti nebo zavazadel šly zcela na druhou kolej. Najednou téměř zmizely diskuse o levnějších variantách a klienti chtěli to nejlepší, co trh nabízí, aby měli během pobytu v zahraničí jistotu. „Dříve se lidé zamýšleli zejména nad výší limitů tzv. léčebných výloh, zatímco nyní je zajímá především kvalita služeb, které jim pojišťovna garantuje, a ptají se na řešení konkrétních situací v zahraničí,“ říká Libor Dvořák. Vyšší zájem o přesné a spolehlivé informace o pojištění také oživil prodeje přes telefon. „Zatímco před pandemií tvořil telefonní prodej jen přibližně 10 % přímého prodeje, během ní se zvýšil na 40 %. Lidé se nyní chtějí detailně přesvědčit, co jejich pojištění obsahuje a jak bude fungovat,“ říká Libor Dvořák.

ERV Evropská jako jediná na trhu umí pojištění do války

Stejně jako pojišťovna dokázala reagovat na COVID-19, našla řešení i pro cesty svých dlouhodobých firemních klientů do válkou zasažené Ukrajiny. „Díky naší specializaci a schopnosti reagovat na podobné události jsme dokázali vyhovět potřebám řady firemních zákazníků. Jsou u nás také pojištěni novináři, kteří přímo z místa informují o dění na Ukrajině,“ dodává Libor Dvořák.


Vlastimil Divoký
Manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny