Praha, 21. 2. 2012 - Evropské se v roce 2011 opět dařilo. Obrat meziročně vzrostl o 30,5 %, což je v řeči peněz 285 milionů Kč oproti roku 2010, kdy byl obrat 218 milionů Kč. Pojišťovna obsloužila 552.845 klientů, tedy o pětinu (21 %) lidí víc než vloni.  Průměrné pojistné na osobu meziročně kleslo o 13 korun na 455 korun.ECP byla letos na TTG Travel Awards zvolena odbornou veřejností už po desáté v řadě pojišťovnou s nejlepším cestovním pojištěním.

Evropská vykázala v roce 2011 zisk 35,6 mil. Kč, což činí 12 % z obratu (hrubého předepsaného pojistného) firmy. I nadále tak vykazuje velmi stabilní ekonomické výsledky.

Největší nárůst představuje pojištění prodané klientům k zájezdům prostřednictvím cestovních kanceláří (24%). „Jsme velmi spokojeni. Více než polovina lidí, kteří jedou do zahraničí s cestovní kanceláří má pojištění sjednané u nás. Důkazem kvality našich služeb je skutečnost, že pojištění Evropské Cestovní Pojišťovny nabízí 7 z 10 ti největších cestovních kanceláří v Česku,“ říká ředitel ochodu a marketingu ECP Ondřej Rušikvas. Pokračujícím trendem je sjednávat si pojištění přes internet. Loni počítač využilo 8.800 lidí. Počet pojistek, které lidi uzavřou online, stoupl o 22 % na 8.555.894 Kč. Dobrou zprávou pro ekonomiku je fakt, že firmy opět začínají posílat své zaměstnance na zahraniční služební cesty a korporátní pojištění tak vzrostlo o 5 %.

Více klientů znamená více úrazů a škod

S nárůstem pojištěných osob také pochopitelně narůstá počet pojistných událostí, které musí ECP řešit.

Počet hlášených škod meziročně vzrostl o 21%. Klienti nahlásili Evropské 7,5 tisíce škodních případů v průměrné výši 9.300 Kč (+ 9%). „Většinu škod, více než 2/3 tvoří léčebné výlohy v zahraničí. Mezi nejčastější zdravotní prolémy patří zažívací potíže, gastroenteritida a záněty očí a uší. Časté jsou také kožní problémy či sluneční alergie, do nemocnice míří klienti také s virózami,” doplňuje obchodní manažer ECP Štěpán Landík. Nejvíce zdravotních problémů  hlásí lidé z Egypta (1.485), stříbro má Řecko s 1.147 případy a na 3. příčce se umístilo Turecko, kde Evropská Cestovní Pojišťovna řešila 1.068 případů. Většinu ošetřovaných pacietů tvořili dospělí (67%), následují děti (21%) a zbylých 12% připadá na seniory.  Evropské Cestovní Pojišťovně se podle Landíka daří stále lépe odhalovat pojistné podvody, především v podobě falšování účtů. Oproti loňsku to bylo o 20%.

V České republice nabízí cestovní pojištění 18 pojišťoven. Evropská Cestovní Pojišťovna je druhou nejrychleji rostoucí pojišťovnou v Česku.


O Evropské Cestovní Pojišťovně

Evropská Cestovní Pojišťovna (ECP) je jedinou specializovanou cestovní pojišťovnou, která má 20 let zkušeností působení na českém trhu a byla již desetkrát za sebou vyhlášena odbornou veřejností nejlepší pojišťovnou v oboru. Kontakt: Ing. Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace, vdi@evropska.cz, Křižíkova 237/36a, 186 00 Praha 8, Telefon  221 860 116, www.evropska.cz