Praha, 16. 12. 2020 - Mobilní telefony jsou téměř nedílnou součástí našeho každodenního života. Čím víc je ale používáme, tím vyšší je riziko, že se s nimi něco stane. Podle ankety ERV Evropské pojišťovny řešilo prasklý displej chytrého mobilu 60 % dospělých Čechů. Více než polovina respondentů uvedla, že k rozbití displeje došlo při běžném používání, kdy telefon upadl během telefonování nebo psaní textové zprávy. 

Mezi další nejčastější příčiny prasknutí displeje patří pád telefonu při pořizování fotky nebo selfie (14 %), při vystupování z auta (10 %) nebo upuštění telefonu na zem dětmi (9 %).

Více než polovina displejů praskne během prvního roku

Každému pátému dotazovanému se podařilo poškodit displej už během prvních šesti měsíců od pořízení nového telefonu. Nejrizikovější je však druhý půl rok od zakoupení. V tomto období prasklý displej řešily téměř dvě pětiny Čechů. Během druhého roku stáří telefonu pak dojde prasknutí ve čtvrtině případů. Celkem tak 85 % displejů praskne v rámci dvouleté záruční doby telefonu. Nutno ale podotknout, že záruku na tento typ poškození nelze využít.

Neřešit, opravit nebo koupit nový telefon?

60 % těch, kterým displej někdy praskl, opravu nijak neřeší a dál telefon používají. Čtvrtina si nechá displej opravit v autorizovaném servisu, aby nepřišla o záruku, a každý desátý si pak raději koupí rovnou nový telefon. Cena opravy se pohybuje v širokém rozmezí a závisí na typu telefonu. „Zatímco u levnějších telefonů se dá displej opravit do čtyř tisíc korun, u dražších telefonů typu iPhone musíme počítat s tím, že za opravu zaplatíme minimálně pět tisíc. U vlajkových modelů značky pak cena přesáhne i deset tisíc korun,“ upozorňuje Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny.

Kryt, tvrzené sklo nebo pojištění?

Každý nový telefon je tedy vhodné opatřit ochranným krytem a na displej instalovat tvrzené sklo. Kvalitní ochranu lze pořídit do tisícovky. Pokud si ale budeme chtít dopřát originální příslušenství, musíme počítat s tím, že za kryt a sklo zaplatíme i dva tisíce korun. Ani v takovém případě ale není zaručeno, že displej nepraskne. ERV Evropská proto přichází ve spolupráci se společností INSIA a sítí prodejen iSTYLE s novým pojištěním, které náklady na opravu a nový displej pokryje. Pojištění se váže na konkrétní sériové číslo zařízení, nikoli na konkrétní osobu. Pořídit ho lze rovnou při nákupu v iSTYLE jak pro fyzickou osobu, tak firemní zákazníky s platností na 12 nebo 24 měsíců. Maximální limit je pak nastaven na 15 tisíc korun, aby pojištění pokrylo i náklady na práci spojené s opravou, respektive výměnou.

On-line řešení škody

Hlášení škody probíhá on-line přes webové stránky ERV Evropské pojišťovny. Klient nedostává hotovost, pojišťovna zajistí opravu či výměnu displeje v autorizovaném servisu.

Když má klient na mobilu instalováno jakékoli bezpečnostní sklo, je pojištění bez spoluúčasti. Pokud je mobil bez ochrany nebo jen s fólií, podílí se klient 20% spoluúčastí.