HotelStorno je určené provozovatelům a majitelům ubytovacích zařízení. Ocení ho zejména ti, kdo rádi zkvalitňují a posouvají svoje služby a chtějí klientům nabídnout komplexní servis. Z průzkumu mezi členy Asociace hotelů a restaurací vyplývá, že 9 z 10 provozovatelů má nepříjemnou zkušenost se stornem pobytu. Sesterská společnost ERV Evropské úspěšně nabízí pojištění v Rakousku, kde ho využívá více jak 3 000 hotelů. U nás o něj projevuje zájem již polovina členů AHRČR. Nový produkt blíže představuje Mgr. Jan Groll, vedoucí oddělení alternativních produktů ERV Evropské pojišťovny.

Z čeho jste vycházeli při vývoji produktu HotelStorno?
Při vývoji produktu a obchodního modelu jsme intenzivně spolupracovali s našimi rakouskými kolegy, kde pojištění úspěšně funguje více jak 10 let. Zejména pro alpské hotely a penziony se stala nabídka pojištění naprostým standardem služeb.
Rovněž jsme spolupracovali s Asociací hotelů a restaurací ČR, jejíž jsme se stali řádným členem. Z průzkumu mezi jejími členy jsme získali potřebné informace k nastavení parametrů nového produktu.

Proč pojištění storna nabízet?
Výhod produktu je hned několik. Prodej pojištění storna pobytu je rozšířením služeb pro zákazníky a slouží jako nový marketingový nástroj podpory prodeje. Hotely díky jeho prodeji získají dodatečný příjem v podobě provize za sjednané pojištění a předcházejí nepříjemným situacím v případě zrušení ubytování a účtování stornopoplatků. Pojištění lze jednoduše a velmi rychle sjednat přes naši vlastní B2B aplikaci. Postupně bude tato služba dostupná i přímo v některých rezervačních systémech, kdy sjednání pojištění bude otázkou dvou kliknutí nebo si klient při rezervaci on-line sám pojištění sjedná. Službu klient jednoduše zaplatí spolu se zálohou na ubytování.

Na co se pojištění HotelStorno vztahuje?
Pojištění lze uplatnit v případě akutního onemocnění či úrazu klienta nebo jeho nejbližšího příbuzného, nezaviněné ztráty zaměstnání, rozvodového řízení, konání opravné zkoušky ve škole či rozsáhlého poškození bydliště klienta. Pojistná ochrana je velmi široká a může obsahovat i odpovědnost za případné škody, které klient v hotelu napáchá během svého pobytu.
Klientovi ERV Evropská zaplatí 1 000 Kč za každý den nevyužité dovolené z důvodu akutního nemoci.

Jak pojištění funguje a kolik stojí?
V nabídce jsou tři varianty HotelStorna – Basic, Standard a Optimal. V případě zrušení cesty každá z nich obsahuje limity nastavené na výši celkové ceny ubytovacích služeb. Varianta Standard je oproti variantě Basic rozšířena o odpovědnost za škody v ubytovacím zařízení. Komplexní varianta Optimal dále obsahuje i pokrytí nevyužité dovolené. Cena je vypočítána férově v rozmezí 4–6 % z celkové ceny ubytovacích služeb.

Více informací na www.ERVpojistovna.cz.

Mgr. Jan Groll, vedoucí oddělení alternativních produktů ERV Evropské pojišťovny