Praha, 6. srpna 2018 - Češi ročně podniknou na 7 000 000 zahraničních cest. Pro jejich bezproblémový průběh je nutné myslet i na cestovní pojištění. V zahraničí je totiž kvalitní zdravotní služba výrazně dražší než u nás. Na co si tedy při výběru pojištění dát pozor?

1. Pojistěte se i na cestu

Řada lidí se pojišťuje až na dny strávené v cílové destinaci. Většinu samotné cesty z domova do destinace ale přitom trávíme mimo ČR, kde potřebujeme cestovní pojištění.

2. Kvalitní asistence vždy po ruce

Klíčovým parametrem je asistenční služba, která v případě potíží zajistí tu nejlepší možnou péči. Kvalitu asistence můžeme posoudit na základě referencí pojišťovny či uživatelských recenzí. Praktické je volit asistenční službu, která se specializuje na zdravotní asistenci, nikoli na technickou (např. odtah vozu). Pokud nám při výběru není cokoli jasné, je vhodné do pojišťovny zavolat a na vše potřebné se zeptat. Pro rychlé kontaktování asistenčního centra si raději uložme její číslo do adresáře mobilního telefonu nebo využijme mobilní aplikaci pojišťovny. Asistenční služba by měla být k dispozici nonstop a v češtině. 

3. Pojištění vybírejte podle typu dovolené

Pokud plánujeme odpočinkovou dovolenou, bude nám stačit základní pojištění. Když ale víme, že budeme u moře aktivní, je nutné si rozsah pojištění zkontrolovat a případně se připojistit. „Klienti by určitě neměli spoléhat pouze na pojištění léčebných výloh. Součástí cestovního pojištění by mělo být i pojištění odpovědnosti a zavazadel,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny.

4. Ohlídejte si minimální výši limitů

Pojistné limity jsou už dnes u většiny pojišťoven srovnatelné, proto je důležité dbát na skladbu pojištění a kvalitu poskytovaných služeb. Obecně platí, že limity léčebných výloh by měly být alespoň 3 miliony korun pro cesty po světě a 2 miliony korun v rámci Evropy. Důležité je také zkontrolovat výši limitů na transport do zdravotnického zařízení, případně pro návrat do České republiky.

 


Vlastimil Divoký,
manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny