Jak si užít cestování během těhotenství: 10 tipů od profesionálů!

Datum: | Autor: Tým ERV

Cestování během těhotenství může být vzrušující zážitek, ale vyžaduje pečlivé plánování a přípravu. Přečtěte si praktické tipy naší asistenční služby jak zůstat během cesty fit.

1. Poraďte se se svým lékařem před každou cestou

Váš lékař zná Vaši těhotenskou historii nejlépe a může zhodnotit, jestli je pro Vás cesta bezpečná, případně doporučit vhodný režim.

2. Vyberte vhodnou destinaci

Při výběru destinace zvažte vzdálenost, časový posun, klima a dostupnost zdravotní péče.

3. Vyhněte se cestování do oblastí, kde jsou potřeba speciální očkování

Některá očkování nelze během těhotenství provést (např. živé vakcíny proti spalničkám, zarděnkám, příušnicím, planým neštovicím, tuberkulóze nebo žluté zimnici). Proberte možnosti očkování s Vaším lékařem.

Pregnant Yoga Retreat

4. Vyhněte se zemím a oblastem s malárií

Malárie je nebezpečná nejen pro matku, ale i pro plod. Vyhněte se oblastem, kde převládá virus Zika. Pokud matka přijde do kontaktu s tímto virem, plod může být ohrožen vážnou vývojovou vadou zvanou “mikrocefalie”.

5. Mějte u sebe důležité dokumenty

Na cesty si s sebou vždy vezměte těhotenský průkaz, Evropský průkaz zdravotního pojištění (modrá EHIC karta) a samozřejmě kvalitní cestovní pojištění pro těhotné.

6. Cestujte především vlakem

Pro těhotné ženy je vlak je nejpohodlnější dopravní prostředek, protože způsobuje nejméně otřesů. Navíc se můžete projít a protáhnout si nohy kdykoliv budete chtít.

7. Během dlouhých letů pijte hodně

Během dlouhých letů jsou těhotné ženy vystaveny zvýšenému riziku hluboké žilní trombózy (DVT), je proto důležité pít dostatek tekutin a protahovat se každých 30 minut. Před letem si také ověřte podmínky dané letecké společnosti, protože většina z nich umožňuje cestování pouze do 32 - 36 týdnů těhotenství.

Tehotna v hotelu

8. Používejte bezpečnostní pásy

Vždy používejte bezpečnostní pásy všude jak v autech, tak v autobusech. Každé dvě hodiny si udělejte přestávku na protažení a občerstvení.

9. Nejezte syrové nebo nedostatečně tepelně upravené potraviny

Konzumace syrových nebo nedostatečně tepelně upravených surovin, zejména masa, je absolutní „no-go“. Může způsobit vážné zažívací obtíže typu salmonela.

10. Pijte pouze balenou vodu

Na dovolené pijte pouze balenou vodu a vždy zkontrolujte, zda je těsnění láhve neporušené. Vyhýbejte se pro jistotu i nápojům s ledem, který může být připraven z kohoutkové vody. Nezapomeňte si před každým jídlem vždy umýt ruce.

 

Na co dalšího myslet?

Přečtěte si průvodce pro nadcházející maminky cestovatelky.

V neposlední řadě nezapomeňte na kvalitní cestovní pojištění, na které se můžete spolehnout.

 

Přejeme vám šťastnou cestu, skvělé zážitky i klidný návrat domů.

Vy cestujete. My se staráme.

Ⓒ 2023 ERV Evropská pojišťovna, a.s.

Další články

Hory, víno, romantika: Cestování na Slovensko je od 4. 6. bez omezení

Minulou středu skončila platnost opatření omezujících vstup Čechů k jejich slovenským sousedům. Proto vám přinášíme jako inspiraci několik míst, které můžete zařadit na program nadšeného výletu do blízkých velehor. 

cestovani-slovensko

Kdy budou sjezdovky v cizině nejplnější? Velký přehled jarních prázdnin

Chystáte se na zimní dovolenou a rádi byste se vyhnuli frontám a davům? Pak je tenhle článek přesně pro vás. Přinášíme přehled zimních a jarních prázdnin, ať víte, kdy je nejlepší vyrazit na sjezdovky.  

jarni-prazdniny