6 otázek, které si zodpovězte před výběrem cestovního pojištění

Jste dostatečně bohatí na to, abyste si mohli dovolit levné věci? Šetřit se nevyplácí – zvlášť když jde o zdraví a bezpečí na cestách. Než vyrazíte, ujistěte se, že máte správně sjednané cestovní pojištění. Pomůže vám náš praktický checklist.
Pokud patříte ke zkušeným světoběžníkům, určitě víte, jak je každá země specifická a mnohdy se naprosto odlišuje od toho, na co jsme zvyklí v Česku. Rozdílnosti můžeme vidět jak v kultuře či společenských zvycích, tak i ve zdravotnictví. Zatímco zvyklosti místních obyvatel neovlivníme, kvalitu zdravotní péče můžeme mít do jisté míry pod kontrolou díky správně zvolenému cestovnímu pojištění. Věřte, že i v tomto případě vítězí kvalita nad kvantitou. Proto se na něm nevyplatí šetřit – jedná se přece o naše zdraví.
Abyste tento důležitý krok před cestou nepodcenili, přinášíme 6 otázek, které vám pomohou s rozhodnutím, kde je nejlepší sjednat cestovní pojištění. Právě u něho obzvlášť platí, že čím levnější je, tím více se může prodražit, když se něco stane. Buďte proto prozíraví a před rozhodnutím, s jakou cestovní pojišťovnou vyrazíte do zahraničí, se zaměřte na náš checklist. S ním budete mít jistotu, že o vás bude dobře postaráno v případě, že se v zahraničí něco stane. Předejdete tak starostem, stresu, nepříjemným situacím a zajistíte si pohodu, skvělý servis i rychlé vyřešení případných škod.
1. Co budu na dovolené dělat?
Čeká vás odpočinková dovolená? Pro cestování k moři vám postačí standardní pojištění. Základní typ cestovního pojištění pokrývá léčebné výlohy spojené s náhlým onemocněním, úrazem či v nejvážnějších případech smrtí. Rozdílnosti uvidíte ve výši limitů, které lze při sjednávání cestovního pojištění nastavit ve variantách od 10 do 100 milionů Kč.
Jestliže vás ale na lenošení moc neužije, raději se díváte na krajinu z hřebenů hor, zdoláváte ferraty a zařadili byste se mezi milovníky aktivních dovolených, při výběru pojištění zpozorněte. Může se stát, že cestovní pojištění v základním balíčku nezahrnuje aktivitu, které se plánujete v zahraničí věnovat. V takovém případě je zapotřebí se připojistit na rizikové sporty, případně si nechat vypočítat pojištění sportu individuálně na základě vašich potřeb. Některé cestovní pojišťovny totiž do základního cestovního pojištění nezahrnují úrazové pojištění.

2. Co vše kryje cestovní pojištění?
Člověk nikdy neví, kdy způsobí svou neobratností škodu v hotelovém resortu nebo nechtěně zraní jiného člověka. I když se může zdát, že o nic nejde, náklady za vaši nešikovnost se mohou vyšplhat až do stovek tisíc korun. V takovém případě se totiž neřeší pouze úhrada samotné škody, ale také veškerých výdajů s ní spojených. Například při zranění jiné osoby se řeší náhrada ušlých zisků vzniklých rekonvalescencí poškozeného.
Řešením je pojištění odpovědnosti, které se vztahuje na škody způsobené na majetku nebo zdraví třetích osob. Abyste nemuseli tučnou sumu hradit z vlastní kapsy, zvažte variantu, s jakou do zahraničí vycestujete. Limity pro odpovědnost za škodu se v rámci jednotlivých variant pojištění od ERV Evropské pojišťovny pohybují od 3 do 18 milionů Kč.
Kromě pojištění odpovědnosti nebo chcete-li „pojistky na blbost“ si podle svých potřeb zkontrolujte, zda je ve vámi vybrané variantě pojistky zahrnuto také pojištění zpoždění zavazadel či odjezdu, zmeškání či narušení cesty. Téma samo o sobě je pak pojištění storna zájezdu. Storno pojištění funguje na bázi vrácení částky v případě, že nebudete mít možnost do zahraničí vycestovat. Storno zájezdu lze sjednat u ERV Evropské pojišťovny až do 3 pracovních dní po objednání první cestovní služby související s cestou či po uhrazení zájezdu.
Tohle je jen stručný výčet tipů, proč mít cestovní pojištění a na co se pojistit na dovolenou. Jestliže si stále nevíte rady s tím, jaké cestovní pojištění vybrat, obraťte se na naše klientské centrum, které je vám k dispozici na telefonu, e-mailu i osobně v kamenné pobočce.
3. Je součástí cestovního pojištění asistenční služba?
I zběhlý solo cestovatel v zahraničí ocení v případě nouze pomoc na telefonu. Asistenční služba v zahraničí funguje 24/7, a tak vám podá pomyslnou pomocnou ruku na dálku v zahraničí kdykoliv a kdekoliv. Operátoři vám přetlumočí veškeré informace z cizího jazyka do češtiny, čímž usnadní komunikaci v jakékoliv krizové situaci. Sjednáním cestovního pojištění u ERV Evropské pojišťovny získáte digitální kartičku, na které budete mít veškeré informace o pojištění včetně kontaktu na asistenci i odkaz na hlášení škod.
Věděli jste, že se v zahraničí můžete obrátit na náš bezplatný asistenční chat? Stačí se jen připojit v hotelovém lobby nebo kdekoliv jinde k Wi-Fi a zavolat nám zdarma přes internet nebo napsat jednoduše přes chat. Pro pomoc při problémech v zahraničí klikněte zde.
4. Jak vysoké jsou limity?
Zejména při cestách mimo Evropu doporučujeme zvolit variantu s vyšším limitem. Například do USA doporučujeme cestovní pojištění s limitem pojistného krytí 100 milionů Kč. Obdobně je na tom cestovní pojištění do Thajska. I v tomto případě zvolte vyšší limity. Pro cesty po Evropě by měl být limit léčebných výloh alespoň 25 milionů Kč. Obecně však doporučujeme vybírat cestovní pojištění podle destinace a výše nákladů na zdravotní péči v dané zemi.
5. Jak dlouho trvá likvidace škod?
Jednání s pojišťovnami často znamená spoustu papírování. Vyřízení škodní události se tak může protáhnout na dlouhou dobu. Pro své vlastní pohodlí si sjednejte pojistku u specialisty na cestovní pojištění, který vyřeší likvidaci škod co nejrychleji. V ERV Evropské pojišťovně dochází obvykle k vyřízení události do 7 pracovních dní po nahlášení škody. Vše je navíc možné vyřídit prostřednictvím klientské zóny on-line.

V ERV Evropské máme pod palcem zdravotní péči v oblíbených destinacích. Jak je na tom zdravotnictví v Tunisku?
6. Jaké jsou zkušenosti klientů a jakou má pojišťovna reputaci?
Kromě zodpovězení výše zmiňovaných dotazů se zaměřte také na to, jak dlouho působí cestovní pojišťovna na trhu, přečtěte si zkušenosti klientů a věnujte pozornost tomu, jak dobře má zmapovanou zdravotní péči nejen v oblíbených turistických destinacích, ale kdekoliv ve světě. Jedině tak si zajistíte kvalitní cestovní pojištění na vaše cesty. Například ERV Evropská pojišťovna pravidelně vyráží na kontrolu zdravotnických zařízení přímo do terénu. Díky tomu pak může klienty odkázat v případě zdravotních komplikací na správnou kliniku. Kvalitu cestovního pojištění většinou cestovatelé poznají až ve chvíli, kdy se něco přihodí. Příkladem je příběh naší klientky, které se přitížilo na dovolené v Egyptě:
„Třetí den pobytu se mi udělalo velmi zle – horečka, zvracení, bolesti břicha. Zavolali jsme na asistenční linku ERV cestovní pojišťovny. Během chvíle přijel lékař, poskytl mi infuzi, předepsal antibiotika a zajistil vše potřebné. Veškeré náklady uhradila pojišťovna. Byla jsem mile překvapená, jak profesionálně a lidsky vše probíhalo.“ (Dita P.)
Český lékař na telefonu 24/7
Součástí našeho cestovního pojištění je služba českého lékaře na telefonu. Pomůže Vám, když máte na dovolené zdravotní problém a nevíte, co v takové situaci dělat.